Trobla Velike Lašče | Napis

Ciril Zalar in Simona Dernovšek Zalar sta v avtomobilskem poslu prisotna že več kot 20 let. Sodelovala sta z znamko Opel; sedaj so novo zgodbo pričeli s korporacijo Hyundai. Njihov salon sredi narave v Malih Laščah nakazuje, da bo šel razvoj avtomobilov v bolj zeleno smer.

avtohisa zalar 4Ciril Zalar in Simona Dernovšek ZalarVas lahko prosim za kratko predstavitev poslovne poti?
Že pred letom 1998 sva začela razmišljati o tem, da bi odprla splošno servisno delavnico. Odločitev je padla; odprla sva podjetje in začela. Najbolj sva se ukvarjala s splošno avtomehaniko in pnevmatikami. Po dveh letih dela sva ugotovila, da si želiva nekaj več. Želela sva zastopstvo znamke. Posledično sva uvoznikom po Sloveniji, predvsem uvoznikom nemških znamk, pisala z namenom in željo po zastopstvu. V tistem času je bil renome nemških znamk tako velik, da sva si najbolj želela nemško znamko. Po temeljitem razmisleku sva se odločila za znamko Opel, vendar je bil njihov pogoj težko dosegljiv. Želeli so, da zgradimo objekt po njihovih standardih ter tako tudi uredimo celotno infrastrukturo. Zahteve so natančno opredeljevale vse potrebno od tega, koliko je kvadratnih metrov je potrebnih, kakšna naj bo notranja oprema, skratka vse. Pri tem so nam postavili tudi izredno kratek rok: od januarja do oktobra je moralo biti končano vse. Delali smo noč in dan, da smo uspeli zadostiti vsem pogojem, se obremenili z vsemi možnimi posojili in hipoteko na hišo, v kateri smo živeli. Imela sva načrt, strategijo in železno voljo. In uspelo je.

Kako je potekalo nadaljevanje?
10 let je Opel zelo rastel. Z njim smo rastli tudi mi. Naučili smo se delati po njihovih standardih. Šlo je za velik preskok z majhnega servisa v vrhunsko zastopstvo priznane znamke, ki je imela točno razdelano svojo politiko dela. Po vstopu v EU so se začele stvari krhati. Tudi globalno se je veliko stvari spremenilo. To se je močno odražalo tudi v krizi leta 2008, ki smo jo vsi občutili. Potrebno je bilo veliko prilagajanja. Zato smo se tudi bolj orientirali na rabljena vozila, ker je še bilo rentabilno. Z novimi avtomobili se enostavno nismo več pokrivali. Opel je od nas, pooblaščenih trgovcev, zahteval vedno več, vedno več zaposlenih, dodatnega dela, birokracije. Po drugi strani so se rabljena vozila odlično prodajala. S prodajo novih vozili Opel tako nisva več videla prihodnosti. Zato sva pred štirimi leti s težkim srcem dala odpoved Oplu. Po kulturnem dogovoru in poteku odpovednega roka smo konec leta 2020 zaključili s prodajo novih vozil Opel.

avtohisa zalar 1Prodajni salon - Avtohiša ZalarZakaj ste se odločili za Hyundai?
Razmišljali smo, kako naprej. Servis je bil uveljavljen; delali smo dobro. Ker smo bili navajeni delati za znamko, ni imelo smisla zavreči tega znanja. Zato sva se odločila, da preveriva stanje in uspešnost svetovnih znamk v Sloveniji in širše. Med petimi znamkami, ki sva jih podrobneje pregledovala, je bil tudi Hyundai. Impresionirale so naju velika rast in miselnost znamke ter velika razsežnost korporacije. Avtomobilska branža predstavlja samo 10 % cele korporacije Hyundai. To se vidi tudi v tem, da ne varčujejo pri razvoju. Vlagajo v električna vozila, vozila na vodik, leteča vozila; sodelujejo v projektu s Pipi strelom. Razvoj gre tudi v to smer, da se bodo vozila lahko premikala po zraku in tu se Hyundai povezuje z različnimi partnerji. Midva sva trdno na tleh in verjameva, da je odločitev za znamko-korporacijo, ki združuje ladjedelnice, železarne, tovarne z sodobno elektroniko, tovarne z generatorji, z vsemi vrstami obnovljivih virov energije, tovarne vozil ... pravilna odločitev za našo prihodnost.
Tako sva novembra 2020 stopila v stik z njimi in naletela na pozitiven odziv. Za delavnico smo se dogovorili, da je multibrand, torej da ostane tudi Opel. Salon in zunanjost pa sta povsem urejena po zahtevah Hyundaija. Prav pred pričetkom epidemije smo končali z investicijo.

Ste s poslovnimi rezultati zadovoljni?
Ob epidemiji je bil obisk občasno onemogočen. A tudi v tem času smo delali dobro. Letos imamo prodanih že več 50 novih vozil. Povprečno smo pri znamki Opel imeli v celem letu prodanih 60 novih vozil. Rabljenih vozil se proda približno dvakrat toliko. Glede na trenuten rezultat verjamemo, da smo na dobri poti, kar je še ena potrditev o pravilni odločitvi o novem sodelovanju.
Delati s Hyudnaijem je drugače. S petletno garancijo ne dajo garancije samo na papirju, ampak dajo obljubo stranki, da se bodo zanjo zavzeli. Stranka se obravnava skrbno in individualno, kar je tudi v skladu z najino politiko dela. Napake se odpravljajo tako, da se ne bi več ponavljale. Poleg tega se dele, kjer je bilo več okvar, ob servisih zamenja preventivno. Mi, ki delamo in živimo tukaj v Malih Laščah, ne moremo biti neodgovorni do svojih strank.
Če upoštevamo razmere, sva z rezultati zelo zadovoljna. Plasirali smo novo znamko; prodaja se je dobro pričela. Hyundai ima celo paleto odličnih novih modelov, tudi daleč najbolj ugodne finančne produkte.
Najboljša poslovna leta so bila seveda pred gospodarsko krizo, 2006 in še tudi 2007, ko se je že napovedovala kriza. Kljub zdajšnji situaciji imamo še vedno lep obisk. Sredi septembra bomo dosegli rezultat leta. Verjetno bi v normalnih razmerah imeli prodanih tretjino vozil več.

avtohisa zalar 2»S svojimi bivšimi kolegi iz Opla lepo sodelujemo na nivoju servisa in tudi ob kavici še vedno radi kakšno rečemo.«Koliko je zaposlenih?
Sedaj nas je samo 6; bilo nas je 16. Do tega smo prišli z bolj optimalnim delom in tudi zahteve znamke so drugačne. Sistem dela je bolj organiziran in vsi se držimo dogovorjenega.

Kako vlagate v zaposlene?
Imamo organizirana šolanja preko znamke. Izvajamo pa tudi interna šolanja. Npr. mehaniki tudi nam s prodaje povedo, kaj moramo vedeti in obratno. Prodajalci se na drugi strani recimo prej seznanimo z novostmi, opremo v novih avtomobilih in zato tudi mi predstavimo v delavnici te nove sisteme, ki jih začnemo prodajati.

Strankam pa ne nudite le prodaje avtomobilov. Kaj je mogoče urediti v Malih Laščah?
Prodajamo nova vozila, rabljena vozila, dodatno opremo, pnevmatike, servisiramo osebna vozila Hyundai in Opel ter druge znamke, sklepamo in obnavljamo zavarovanja, servisiramo avtodome in lahka dostavna vozila ... S strani zavarovalnic smo pooblaščeni za popravila poškodovanih avtomobilov. Rednim strankam delamo tudi tehnične preglede. Prilagajamo se, kolikor je možno.
Hyundai je imel na začetku preproste in poceni avtomobile, ki se niso kvarili. Sedaj postaja premium znamka. Ohranjajo trpežnost in kvaliteto in to posodabljajo z vrhunskimi varnostnimi sistemi. Po drugi strani so finančni produkti ugodni in ni veliko preplačila. Kar nekaj je modelov, ki imajo brezplačno financiranje brez obresti. Nekatera vozila imajo akcijsko financiranje z minimalnimi obrestmi.

Na vaši spletni strani sem zasledila, da nudite tudi izposojo vozil?
Gre za klasičen rent a car. V svoji ponudbi imamo na voljo nadomestna vozila, ki jih potrebujemo tudi za zavarovalniška popravila. Poleg osebnih vozil imamo tudi kombi za prevoz oseb Vivaro (8+1), ki se oddaja za manjše družbe.

avtohisa zalar 3»Filozofija znamke Hyundai je, da se elektrika pridobiva iz obnovljivih virov.«V novih avtomobilih je vse več elektronike. Časi, ko je vsak lahko malo popravil avtomobil, so očitno minili. Ocenjujete, da je to dobro?
V vsaki stvari je nekaj dobrega in slabega. Tudi za nas so to trdi in novi orehi. Tudi mi se učimo. Treba se je ves čas izobraževati. Mislim, da bo kmalu prišlo do tega, da bodo avtomobile lahko popravljali le dovolj izobraženi ljudje, ki bodo imeli možnost stalnega izobraževanja. Ne gre več le za osnovne sklope. Današnji avtomobil ima več računalnikov, kot jih je recimo imela prva vesoljska ladja, ki je šla v vesolje. Če nimaš pravih orodij in prave diagnostike, ne moreš rešiti težave. Brez načrtov, dostopov do informacij, ur dela ne gre. Iz leta v leto se vse nadgrajuje. Sedaj avti sami držijo smer, imajo aktiven tempomat; šofer samo drži volan in avto sam dodaja gorivo, zavira, opozarja. Če nisi res objesten, skoraj težko pride do trka; volan ti ne dovoli. Res moraš ignorirati vse sisteme, da pride do nesreče. Avto zazna mrtvi kot, zatrese volan, ima celo verzijo opozoril. Veliko je kamer in pripomočkov, ki olajšajo parkiranje. Lahko parkiraš na klasičen način ali pa greš ven iz avta in parkiraš s ključem kot z daljincem. Kamere so izdelane tudi tako, da pokrivajo 360 stopinj. Ekran prikazuje stanje spredaj, zadaj in še ptičjo perspektivo. Nova oprema se najpogosteje najprej vgrajuje v večje avte in se nato seli v manjša vozila.
Eden od pomembnih faktorjev je tudi nizka poraba. Evropa stremi k manjšim izpustom; motorji so bolj varčni, imajo majhno porabo; vozila so hibridna. Imamo več vrst hibridov. Nova vozila so takšna, da se baterija polni z zaviranjem, z vožnjo po bregu navzdol; temu se reče rekuperacija. Vsa energija se absorbira v akumulator in pomaga, da ima avto več moči oz. nižjo porabo. Tu je Hyundai izredno inovativen in v prednosti pred drugimi znamkami. Sedaj se pričakuje vozilo Ioniq 5, ki bo imelo na strehi sončne celice. Vse te inovacije z pridobivanjem elektrike zmanjšujejo porabo goriva, kar za nas pomeni boljši zrak, ki ga dihamo, in cenejšo vožnjo. Filozofija znamke Hyundai je tudi v tem, da se elektrika pridobiva iz obnovljivih virov. Novi avtomobili bodo zelo malo onesnaževali zrak ali pa ga sploh ne bodo.

Kakšno se vam zdi poslovno okolje v regiji?
Vesela sem, da lahko kupujem lokalne produkte, zlasti kmetijske proizvode. Toda žal smo premalo razviti. Generalni problem vidim v infrastrukturi, v glavni prometnici in morda bi bili potem tudi ljudje bolj odprti. Tukaj bi morali nekaj narediti sami. Premalo se povezujemo. Treba je več narediti tudi za skupno dobro. Najti moramo način, kako se bolj povezati in si ne biti nevoščljivi. Življenje je samo eno. Zakaj bi si ga grenili, če nam je lahko lepo? Take lepe dežele, kot je naša, ni. Imamo velik potencial za turizem. Čudi me, da se v to smer (turistične kmetije s prenočišči, pohodniške poti, kolesarske poti, učne gozdne poti, glamping v naravi, promocija domačih izdelkov) bolj ne promoviramo. Jasno pa mi je, da vse stane in da se veliko stvari začne in konča pri denarju. kljub temu me veseli, da imam možnost živeti v tako lepi okolici.

avtohisa zalar 5Menda se obeta dvig cene avtomobilov na trgu?
Cena bi se lahko dvignila predvsem zaradi polprevodnikov, ki jih primanjkuje na tržišču, vendar je to možno bolj pri drugih znamkah. To je moje ugibanje.
Ker pa je Hyundai samooskrben, ni težav pri surovinah oziroma sestavnih delih. Dogajajo pa se zamude v dobavi zaradi logističnih težav po vsem svetu zaradi virusa, ki očitno še ni povsem pod kontrolo. Zato cene pri Hyundai znamki ne bodo narastle. Vozila se lepo dobavljajo.
Za vozila, ki se naročajo v proizvodnj, je dobavni rok zaradi logistike daljši, in sicer se je povečal iz 3 na 6 mesecev. Pri evropskih avtomobilih, ki so geografsko precej bližje, je ta lahko tudi 14 mesecev in več. Mi imamo še dovolj avtomobilov, ki so na zalogi. Na podlagi logistike se sicer lahko zgodi dvig cen. Toda mislim, da ne pri nas.
Če bo večje povpraševanje, se lahko zgodi, da se bodo prej dvignile cene rabljenih avtomobilov. Ko ljudje ne bodo mogli kupovati novih avtomobilov, ne bodo mogli prodajati starih v račun. To je verjetnejše.

Glede na to, da prodajate tudi rabljene avtomobile, kako dosežete neko ravnovesje? Vsakemu se namreč zdi, da je njegov avtomobil premalo vreden, ko ga prodaja. In če kupuje rabljen avto na drugi strani, se mu zdi ta predrag?
Vse je treba argumentirati. Vedno se pregleda avto. Predstavi se prednosti. Stranki je treba predstaviti, zakaj plača toliko, kot plača. Na drugi strani, ko jemlješ v račun, nikoli ne dobiš avta, ki bi bil popolnoma super. Vidi se, kako je avto vzdrževan. Včasih ljudem kar povemo, kaj vse je potrebno narediti, koliko dela bo potrebnega, koliko materiala, da bo avto primeren naprej za prodajo. Navsezadnje damo mi nanj tudi garancijo. Gledamo na tržno vrednost. Posel mora biti v zadovoljstvo obeh, sicer ni dober.

Kateri avto se po vašem mnenju najbolje vozi?
Električni. Prej sva oba vozila športne variante Opla. Ko sva si lahko kupila električni avto Hyundai Kono EV, se voziva samo še s tem. Račun za elektriko se je povečal za le 20 evrov. Na drugi strani se je račun za gorivo zmanjšal za 500 evrov. Pospeški so takšni kot pri športnih avtomobilih. Je neslišen, ni neprijetnega vonja; zaradi rekuperacije ima minimalno porabo. Razvoj gre v to smer.

Mislite, da se bomo v prihodnosti vozili z električnimi avtomobili, ali bo prevladal kateri drugi energent?
Mislim, da bo največ elektrike. Edino tisti, ki se je bojijo, bodo na začetku kupili hibride. Ampak tisti, ki bo kupil hibrida, bo šel naprej na elektriko. Kdor bo kupil električni avto, ne bo šel nazaj na drug energent. Domet z električno Kono je malo manj kot 500 km. Hyundai ima ekstra dolg domet. Prej smo govorili o rekuperaciji, o akumulatorjih, ki so v dnu vozila, kjer se elektrika shranjuje in o manjši porabi. Tukaj imamo veliko prednost pred ostalimi znamkami. Recimo kot pri dizlu ali bencinu vedno računamo porabo. Če imamo 50-litrski rezervoar, z njim naredimo 400 km. Pri vozilih Hyundai je velik poudarek na rekuperaciji, torej na sistemu, da se elektrika ustvarja z zaviranjem, s spustom po pobočju in prav ta elektrika nam posledično povečuje domet, kilometre, poleg vse tiste energije, ki jih lahko naredimo z enim polnjenjem na vtičnici. Električna in priključna hibridna vozila so idealna za naš okoliš in za naš sistem cest.

Angelca Petrič, občinska uprava

Pin It
 

Kontaktni obrazec

Pišite nam

Prosimo, zaupajte nam pravi e-naslov, da vam bomo lahko odgovorili.

Občina Velike Lašče

Več o nas

"Ni potrebno, da je to vaš rodni kraj; dovolj je, da ste le nekaj let vdihavali ta zrak. Lašč ne pozabite nikoli! Pravi Laščan pa naj gre kamorkoli, čisto vseeno je: Amerika, Sibirija, Dunaj ali Beograd. Vsa tista čudežna okolica gre z njim."

(Ivan Pucelj)
 
Levstikov trg 1, 1315 Velike Lašče
 

Pokličite nas

+386 1 7810 370

 

Sledite nam na socialnih omrežjih