Marjana Dolšina Delač in Andreja Mihelič, JZTK
Foto: Boštjan Podlogar
Na Trubarjevi domačiji je bila v galeriji Skedenj v torek, 21. januarja, odprta prva likovna razstava v letu 2025. Predstavil se je akademski kipar Silvo Kretič z razstavo Atlantida – spomin, opomin. Razstava bo na ogled do 23. februarja.
Akademski kipar Silvo Kretič je na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost (ALU) diplomiral iz kiparstva, posvečal pa se je tudi grafiki in likovni pedagogiki. Po zaključku študija se je zaposlil na gimnaziji Ledina v Ljubljani kot učitelj likovne umetnosti, kjer je poučeval vse do upokojitve leta 2012. Po upokojitvi se je resneje lotil ustvarjanja, predvsem slikarstva in kiparstva. Ves čas ga spremlja tudi fotografija. Redno se udeležuje ustvarjalnih kolonij. Dvanajst let je bil umetniški vodja Male Napotnikove kiparske kolonije v Velenju in Šoštanju. Njegova dela so bila večkrat na ogled tudi v galeriji Skedenj na Trubarjevi domačiji, tako samostojno kot v sklopu skupinskih razstav vsakoletnih likovnih srečanj Trubarjevi kraji, ki se jih redno udeležuje.
Na Trubarjevi domačiji se umetnik tokrat predstavlja z novo likovno razstavo z naslovom Atlantida – spomin, opomin. Atlantida simbolizira veličastje in propad. O njej prvič beremo v Platonovih delih, a je mit verjetno še predgrški in sega vse do egipčanskega ustnega izročila. Mit, ki ima tako jasno moralizirajoče sporočilo o lakomnosti in pohlepu, zaradi svoje skrivnostnosti vseeno ostaja zelo privlačen za vsakovrstne interpretacije.
Silvo Kretič svoj slikarski ep prične z upodobitvami dejanske Atlantide kot mesta na visoki skalni planoti. V jasnih, kompozitnih strukturah prikaže arhitekturne tvorbe, ki so malce podobne ziguratom v starodavnih mezopotamskih mestih. Motivi mest so zelo prepoznavni, saj dejansko vidimo mesto z različnih pogledov: enkrat v tlorisu, drugič v narisu. Z drugimi motivi pa se premaknemo pod vodno gladino in spremljamo potapljanje otoka, ki se skupaj z vsemi človeškimi stvaritvami pogreza v morsko dno. Tu so kompozicije mnogo bolj proste, fluidne; veliko je prelivanja modrih odtenkov, ki jih mestoma presekajo geometrijske oblike. Na koncu so slike v resnici že abstraktne in v njih prepoznavamo neko dogajanje pod vodo le zato, ker so del večje narativne serije.
Program je povezoval direktor Javnega zavoda Trubarjevi kraji Matjaž Gruden. Razstavo je kurirala dr. Marjana Dolšina Delač. Obiskovalce je nagovoril tudi podžupan občine Velike Lašče Dejan Zakrajšek. Za glasbeni program je poskrbel učenec Glasbene šole Ribnica Aljoša Oražem (saksofon) ob klavirski spremljavi mentorice Tjaše Perigoj.