Trobla Velike Lašče | Napis

Trobla Velike Lašče | županNa nekaterih področjih našega življenja čas res hitro teče, ali bolje rečeno, dojemanje časovne komponente je zaradi številnih dejavnosti in s tem zasedenosti uma pohitreno. Tudi pri proračunu naše občine je tako. Enkrat, po subjektivnem občutku, skorajda le nekaj mesecev nazaj, smo sprejeli občinski proračun za leti 2020 in 2021. Usklajevanje proračuna in vse ceremonije, povezane okoli tega, imam še kar dobro v spominu, morda tudi zato, ker je proceduralni tok malo spominjal na en potoček, ki se lije med skalami ter povzroča prelive čeznje in vrtinčenje okoli njih. Ko se pa proračun sprejme, je, kot da se voda ukroti, kot da se je potoček izlil in se umiril v enem tolmunu. Tam je voda nekaj časa mirna, le kakšen vetrc ali kamenček, ki ga vržeš v tolmun, razburka njeno površino. A kmalu se zgodba ponovi, ko masa vode sili naprej po strugi, ki ni zlizana, in ponovno nastajajo vrtinčenja in prelivi, včasih tudi brzice, zopet kot postopek sprejemanja prihajajočega dvoletnega občinskega proračuna. Ali pa samo za eno leto, če sta sreča in složna moč posvečenih občinskih umov mila.

Sprejemanje občinskih proračunov je v večini primerov res tradicionalna ceremonija, ki jo je včasih težko doumeti tudi vsevednemu županu. Ampak, ali se ne sprejema občinski proračun zato, da imajo od tega nekaj občina in predvsem občani, ne pa župan, ki ga predlaga? Za dobrim proračunom vedno stoji ekipa pripravljavcev in, seveda, odločevalcev; poln in ambiciozen proračun je konec koncev za nekatere lahko tudi predvolilni adut! Zakaj ni tako? Zaljubljen sem v floskulo »razvojno naravnani občinski proračun«. Del proračuna, ki je fiksen in je namenjen šolstvu, vrtcem, zdravstvu, sociali, je težko inovativen, razen seveda, če se kaj uzakoni ali sprejme na ravni občinskega sveta, kar potem predpisuje višje sofinanciranje iz vreče občinskega proračuna. Za nekatere je to pač razvojna usmerjenost, višek uspešnosti in menda populizem, ki mu sledi zbiranje glasov na prihajajočih lokalnih volitvah. Tudi prav! Vse najboljše! Tako imenovani proračunski behaviorizem je del psihologije, ki se dotika vsega prej naštetega in temelji na vedenju organizma s poudarkom na vplivih iz okolja ter zanemarjanju kognitivnih procesov posameznega odločevalca. Običajno ni podlage v objektivnem opazovanju in zaznavanju, temveč gre za vzpostavljanje zvez med (strankarskimi, starokopitnimi, zlonamernimi) dražljaji ter reakcijami, recimo na občinskih svetih. Na ministrstvu za javno upravo Služba za lokalno samoupravo konkretno priporoča, naj občine vseeno sprejemajo dvoletne proračune, ki med drugim zagotavljajo in omogočajo lažji menedžment NRP (načrt razvojnih programov), kar pa je bistveni element razvojne usmerjenosti občine. Na naši novembrski seji občinskega sveta je bila med drugim predlagana točka dnevnega reda, kjer bi obravnavali proračun za prihodnje leto in leto 2023. Investicijsko kontinuirano pripravljen ter finančno uravnotežen dvoletni proračun je bil osnovan strokovno, glede na skupne, obče, občinske potrebe, s poudarkom na obnavljanju dotrajane občinske infrastrukture in razvoju nove. Za nekatere žal patetična predstava, ki ne proizvede zadovoljevanja parcialnih interesov in nabiranja volilnih glasov. Ampak dvoletnika ne bo! Posvečeni občinski izbranci so zaradi varnosti izglasovali apel po sprejemanju enoletnega proračuna, s čimer so blokirali pričetek gradnje tako potrebnega prizidka kuhinje k osnovni šoli v Velikih Laščah, izgradnjo zbirnega centra. Z odločitvijo o enoletnem proračunu so pod vprašaj postavili dokončanje planiranih projektov za leto 2022, ki se lahko zaradi višje sile izvedbeno zamaknejo. Pa bog ne daj, da bi se naša nezadolžena občina po novem spet kaj zadolžila! Najeti kredit za to, da izgradiš nekaj, kar bo olajšalo življenje in bo v uporabi več generacij, je v glavah nekaterih še vedno bogokletna zadeva. Ali pa je to le priprava terena za županskega naslednika? Menda gre investicijski razvoj odobreno lahko le iz lastne malhe, da potem škilasto gledamo, kako razvoj občine prehitevajo polži, ki lezejo po solatnem listu. Pokroviteljski izgovor o možnosti sprejemanja občinskega proračuna za leto 2023 enkrat prihodnjič ne pije vode. Odžejala se bosta seveda le predvolilna taktika in evforija, prej omenjeni populizem, kupčkanje z zaslugami ter navidezna skrb za občinske finance. Ja, in da na koncu ne pozabim, letošnje leto najverjetneje zopet ne bomo uspeli organizirati abonmaja za gledališke predstave. Namesto tega si lahko ogledate kulturno umetniški program občinskih sej, za katere najdete povezave na spletni strani občine.

Dragi občani, moram se ponavljati kot lajna, so včasih rekli. Med nami je še vedno koronavirus, ki med Slovenci in drugod po svetu povzroča precej preglavic. Prosim, da ne glede na to upoštevate biovarnostna priporočila, da se dovolj gibljete po svežem zraku, da uživate sezonsko hrano, da s kakšnim prehranskim dopolnilom pomagate imunskemu sistemu in da se po nepotrebnem ne družite v zaprtih prostorih, še zlasti ne z ljudmi, katerih zdravstvenega statusa ne poznate. Obvezno uporabljajte obrazno masko, na katero lahko s šminko narišete tudi nasmeh!

 

Dr. Tadej Malovrh
Vaš župan

OTrobla Velike Lašče

Pin It
 

Kontaktni obrazec

Pišite nam

Prosimo, zaupajte nam pravi e-naslov, da vam bomo lahko odgovorili.

Občina Velike Lašče

Več o nas

"Ni potrebno, da je to vaš rodni kraj; dovolj je, da ste le nekaj let vdihavali ta zrak. Lašč ne pozabite nikoli! Pravi Laščan pa naj gre kamorkoli, čisto vseeno je: Amerika, Sibirija, Dunaj ali Beograd. Vsa tista čudežna okolica gre z njim."

(Ivan Pucelj)
 
Levstikov trg 1, 1315 Velike Lašče
 

Pokličite nas

+386 1 7810 370

 

Sledite nam na socialnih omrežjih