V oktobru lanskega leta smo se na Trubarjevi domačiji povezali s Fakulteto za Dizajn v Ljubljani ter se vključili v študijski proces katedre Dizajn managementa. Program Dizajn management združuje teorijo in prakso na področju oblikovanja, tehnologije, načrtovanja, podjetništva in trženja. Študenti so se v prvem semestru letošnjega študijskega leta lotili projekta Trubar. Zadali so si cilj oblikovanja turističnih darilnih produktov in storitev na Trubarjevi domačiji; pod drobnogled so vzeli tudi našo blagovno znamko.
V projektu je sodelovalo 17 študentov Dizajn managementa pod mentorstvi doc. mag. Mateje Š. Dimic, predavateljice Žive Slavec, doc. dr. Petra Bole na 1. stopnji in izr. prof. Tanje Devetak ter doc. dr. Aleš Lipnik na magistrski stopnji. Na začetku projekta so najprej obiskali Trubarjevo domačijo, kjer so si ogledali Trubarjevo spominsko sobo, mlin in žago. Veliko zanimanja je požela naša trgovinica s spominki in nabor produktov, ki jih ponujamo obiskovalcem. Ogledali so si tudi TIC Kozolec z interpretacijskim centrom, na koncu pa smo jim v galeriji Skedenj predstavili zgodovino in dejavnost zavoda in domačije, naše poslanstvo in cilje.
Po terenskem ogledu so študenti pričeli s projektnim delom in izdelavo prototipov, pri čemer so upoštevali bogato kulturno dediščino, naravne znamenitosti in turistično dejavnost Javnega zavoda Trubarjevi kraji. Pester nabor idej in predlogov so nato zaposlenim v javnem zavodu, predstavnikom Občine Velike Lašče in zainteresirani javnosti predstavili v sredo, 17. januarja, v galeriji Skedenj.
Ideje študentov so bile sveže; nudile so pogled od zunaj; podale so marsikatero izhodišče za razmišljanje. Še posebej je bil svež pogled na oblikovanje nove blagovne znamke, s katero bi občina in Trubarjeva domačija postali še bolj prepoznavni.
Seveda je razvoj blagovne znamke dolgotrajen proces, v katerega morajo biti vključeni vsi deležniki; v prvi vrsti morajo znamko sprejeti domači, lokalni ljudje. Kako se bo proces dogajal, kaj se bo lahko vključilo in uporabilo v praksi, pa bo pokazal čas.
Barbara Pečnik, Javni zavod Trubarjevi kraji